blog blog .

blog

بالابر هیدرولیکی

علت طراحی ساده سیستم این بالابر، استفاده کم از اجزای محرک می باشد. همین طراحی ساده باعث افزایش راندمان بالابر شده است. از مزیت های استفاده از بالابر هیدرولیکی می توان به صرفه بودن از نظر هزینه، نیاز نداشتن به ساخت موتور خانه، درصد خرابی پایین قطعات و اشغال کم فضا را نام برد.
بالابر هیدرولیک، انواع مختلفی مانند صنعتی، مغازه، خانگی، ویلچر و ... دارد. از این بالابر نه تنها برای جابه جایی وسیله ها بلکه برای جابه جایی افراد در مراکز صنعتی، فروشگاه ها، مغازه ها و حتی در منزل نیز استفاده می شود.

نحوه کار بالابر هیدرولیکی به این شیوه است که با روشن شدن موتور، بالابر به سمت بالا حرکت می کند. اما در صورتی که شیر برقی روشن شود، بالابر به سمت پایین حرکت می نماید. زمانی که بالابر به سمت بالا حرکت می کند، موتور شروع به چرخش کرده و پمپ هیدرولیک را به چرخش در می آورد. همچنین روغن داخل مخزن را به سمت جک هیدرولیک انتقال می دهد تا پمپاژ صورت گیرد. در این لحظه است که بالابر شروع به حرکت می کند و به سمت بالا می رود.
هنگامی که برق وارد بالابر می شود، شیر برقی اجازه تخلیه روغن را به تانک می دهد. در این صورت بالابر به سمت پایین حرکت می کند. دلیل انعطاف پذیر بودن بالابر هیدرولیک استفاده از شلنگ های قابل انعطاف است.


کاربرد بالابر هیدرولیکی

بالابر هیدرولیکی به دو دسته کلی بالابر هیدرولیکی نفر بر و باربر تقسیم می شود که در صنعت یا ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. بالابر هیدرولیکی در کارخانه ها، فروشگاه ها، مغازه ها، انبار ها، ساختمان های مسکونی و تجاری کاربرد دارد. از کاربردهای دیگر این بالابر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربرد بالابر هیدرولیکی

• مناسب برای حمل نفر در منازل
• مناسب جهت حمل کالاها و بارها در فروشگاه ها


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۴:۵۵ توسط:blog موضوع: نظرات (0)